3 samtal, inget missat

och jag vet inte vem jag ska tacka.
tack tack tack.
hur långt tillbaka i tiden ska jag gå?

Samtal 3.
TAAAAAAAAAACK.
för värmande ord, för skeva ord jag inte tror på.
För att du håller mig uppe.

Tack för att du ringer. Tack för att jag får låna din soffa.
och du anar inte.
Dagens kram går till dig, fastän du är rädd för kramar.

Vardagen fnissar jag mig igenom lite just nu i införjultider,
då allt helt plötsligt blir så jesusifierat, ingen höjer på
ögonbrynen när en skoaffär spelar införjultider-musik
"Herregud vad är det för värld vi lever i,
Jesus kristus vi behöver dig"
Ingen höjer på ögonbrynen, jag fnissar.

Jag har inget alls emot en period i vardagen då jag
ständigt blir påmind om något som jag håller på att
undersöka...
människor går runt och pratar om ljus hit och dit,
mina tankar flyger... det är bra.

Godnatt. 791.



Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: