Undret med brödet och fiskarna

Efter repet med Syster och Bror igår, var jag hembjuden till Alexanders
kompis Mats-Ola på Tacos. Maten stod på bordet ungefär klockan 10,
vi hann prata och disskutera en hel del intressant. Vid 1 när jag kom hem hade jag hunnit
bli lite hungrig igen, jag hittade ett av mina favoritbröd, mamma köper det ibland, det är runt, tunt, nästan som tortillas fast större och luftigare heh, iallfall, jag bröt av en bit av brödet, fixade smör och ost, sedan på stående fot (som alltid typ) i köket stod jag och åt och njöt. När brödbiten var påväg att ta slut skulle jag börja ordna en ny, då upptäckte jag något konstigt. (obs. såhär hade jag aldrig tänkt om jag inte just varit hos en prälle och med Alexander och disskuterat saker i bibeln), jag upptäckte något konstigt. Brödet var helt igen. Som om jag inte rivit av en bit. Jag tuggade på brödet i munnen och undrade om jag blivit knäpp, kände efter på smaken, hade jag typ glömt att jag tog ett annat bröd?
Iallafall, så ler jag för mig själv och tänker att det var ju snällt Gud. Mitt favoritbröd, fixar du så att det aldrig tar slut nu? Som i undret med brödet och fiskarna. Jag kunde iallfall inte släppa det, i påsen låg 4 runda bröd, jag tog ut det översta, det var helt. Det var det andra och tredje brödet också, så kommer jag till det fjärde, nästan så att pulsen gått upp lite,  men på det fjärde brödet är det avrivet en liten bit, precis en sån bit som jag tagit för 5 minuter sen. Grejen var bara att jag glömt att efter att jag tagit min bit bröd ur påsen så hade jag vänt på brödpåsen eftersom den låg upp och ner, hahaha...

Ännu roligare är att när jag i morse kom ner till kylskåpet och skulle fixa min frukost,
låg det en påse i kylen, vad tror ni det ligger där i? Jo små fiskar, sånna har jag aldrig sett i vårt kylskåp. Det var inte direkt torsk i pappersförpackning. Små, hela fiskar...


Syns kanske inte så tydligt, men i den vita påsen ligger fiskarna.

Ikväll ska jag spela fotbollsmatch mot Lindsdal.
Det är peppet.
Vi hörs och ses!

Kram Annikapannikapannkakssmet.


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: