11-0

Nej vi vann inte med 11-0, och nej det var inte innbandy, det var fotboll!!  Vi lyckades förlora med 11-0 i fotboll mot Lindsdal i fredags. Fy vilken ont-i-magen-match. Trots den stora förlusten hade matchen sina ljuspunkter, t.ex att min pappa kom i halvlek. Han har nog inte sett en enda fotbollsmatch jag spelat, och jag har spelat kanske 8 år. Mamma är likadan. och det gäller ju innebandyn, som jag spelat minst lika länge. Fast det var ju lite överdrivet, mamma har ju skjutsat några gånger till några matcher. Så 4-5 stycken har hon nog sett. Lustigt att man fortsatt egentligen, fast dom har ju alltid uppmuntrat mig, och orkat med alla mina matchreferat när jag kommit hem.
Iallfall, pappa kom för han hade varit i Kalmar. Han var söt och peppade oss, trots mina försök att hyscha ner honom, det märks ju lixom på ordvalen hur många fotbollsmatcher han har sett i sitt liv haha... men jag blev väldigt glad när han kom. Det fanns fler ljuspunkter, man såg inställningen hos några i laget, hur dom inte vek sig trots nivåskillnaden för dagen. (jag säger för dagen, för jag tror verkligen vi kan ta dom nästa gång, med bättre förutsättningar). Inställningen var iallfall bra!! och stundtals var spelet det också.
Efter matchen fick jag order om att jogga ner för att jag skulle få vara bänkvärmare på a-lagsmatchen dagen efter. Dags för A-lagsdebut. Wohoo hah..surt bara att man spelat 90 minuter (första gången sen jag började spela fotboll igen) och dessutom fått sina smällar.
När jag vaknade på lördagsmorgonen hade det inte blivit bättre. Gick/haltade/hoppade/sprang runt lite här hemma, men kände att det skulle gå, det var inget allvarligt, bara yttre grejer. Efter jobbet åkte jag direkt till timmernabben, missade uppvärmingen pågrund av jobbet. Jag fick värma bänken tills det var 5 minuter kvar av första perioden, sedan fick jag spela hela andra halvlek. Snacka om nivåskillnad, heh, men det var kul att spela. Hade varit ännu roligare om man inte haft en match i benen sen gårdagen.  vI förlorade med 3-1, mot serieledarna, så vi får nog vara nöjda.
På kvällen var jag hos Simon-brandman, vi var ett gäng där som kollade på eurovision.
Jag vet att jag inte borde klaga eftersom ingen tvingar mig att kolla på det.
Men fy vad avklätt det är, jag kan nästan inte titta, är jag pryd?sex, sex, sex. Förstår inte, som den killen i vita kläder, och "magtröja" det är bara för mycket. Eller gladiator-killarna... och många av tjejernas kläder och danser, jag fattar inte...


Det ser ju inte ut som att vi förlorat med så mycket iallafall haha...
(Kunde inte hindra pappa från att ta kort, nu när det väl finns så
ska man la använda det heh)

Om några timmar kommer Syster och Bror hem hit, och då ska vi ha stämrep.
Sista repet inför Musik Direkt. På onsdag eftermiddag åker vi till Uppsala.

Puss och hej.

Kommentarer
al

hah, mamma är likadan... det är nåt med kantorerna alltså.

vi hörss sen kanske!

2009-05-17, 22:46:50

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: