Utkast: Några meningar...

Några meningar om min dröm natten till igår...
  1. Jag åt naturgodis, och det var mumma!!
  2. En kompis hade bytt identitet från "Människa" till apa, fast på engelska, "Monkey" hm..  VAA? Så då hade hon inte längre rätt att gifta sig med sin pojkvän, för en apa kunde inte gifta sig med en människa.
  3. Jag var tillbaka i skolmatsalen på Oscarsgymnasiet och i salladsdisken kunde man få rivnamorötter tillsammans med bananskivor, det ni!!
Ja och sen var det dethär med Internationella kvinnodagen (8 mars) och det gick precis som jag hoppades på i förra blogginlägget, Hanna and the Squinters och vi (Syster och Bror) gick vidare + 2 band till.
Det var riktigt kul med livedebut. Fast lilla Annika Pannika Pannkakssmet var nog allt lite nervös, inte för själva spelandet och sjungandet, men för att prata i mikrofonen, när vi kör med Tommys Syster så vägrar jag ju att prata i mikrofonen!

Hur visade sig nervositeten....
1. Jag blev kall om fingrarna ungefär klockan 18 när allt började, men det löste sig, jag hade ju tid på mig att värma upp dom!
2. Jag kissade hur många gånger som helst. Sammanlagt har jag räknat ut att det landade på ungefär 15 gånger.
    (1 gång hemma, 1 gång hos Erlandsson, 5 gånger hos Emma, 7 gånger på tegelbruket, 1 gång när jag kom hem)

8 Mars handlade ju om mer än Musik Direkt och min nervositet. 8 Mars blev en helmysig dag som började med ett rep i Erlandssons källare, vi körde igenom låtarna sedan blev det en pang-frulle, och innan vi åkte för att soundchecka så spelade vi lite till, utökade repertoaren... Raymond och Maria - Ingen vill veta var du köpt din tröja, Veronika Maggio, och några gobitar från Astrid Lindgren-sagor. Sen åkte vi och soundcheckade, och trodde kanske att vi skulle behöva hänga på tegelbruket resten av dagen, men icke... så vi åkte hem till Emma och spelade spel och lagade mat, vilken tipptopp-dag!! Några timmar senare åkte vi tillbaka till tegelbruket.

Tjollahopp!!!



Kommentarer
Alexander

det gick väl bra.



i kalmar får du gå nnu djupare i snacket.

2009-03-11, 22:53:50
Annie

Hej! Nu har jag hittat hit också... Vad fin blogg du har, helt underbar! Vad kul att ni gick vidare, grattis! Ha de fint!

2009-03-12, 14:04:44
URL: http://anniesterckx.blogg.se/
& bror

ett annat alternativ till nervositetssymptom är ju som min käre vän Tomas, spy litegranna innan :)

jag minns en gång när ja skulle uppträda i stadsmissionskyrkans källare, själv me gitarr. det skakade i ett a mina ben oupphörligen! konstigt.



d ja tycker e störande me musik direkt e att ifall man har en lite mer introvert stil å int så mkt "publikkontakt" på d där käcka sättet så mis-premieras man tydligen.... d e förlegat d där.. fritidsgårdstänkte inom studieförbundet å ungdomsutbildningsleden tycker jag.

well well, d e ju bara att köra sin grej.

2009-03-12, 14:36:21
cookie

Den 8e mars handlar ju också om maktspelen i samhället ankipanki! En dag där vi uppmärksammar kvinnan i hierarkin.

2009-03-20, 12:40:09

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: