Kontraster

Heeeeeej.
Idag tänkte jag berätta om min konstrast-helg.
Eller kanske kontrast-kväll:
1. Ta-med-dig-egen-dricka-fest i Timmernabben.
2. Sitta i en kyrkbänk tillsammans med några ungdomar, höra Magnus prata om Jesus.

Fast jag tror jag tar och börjar från början med hela helgen...
Men först vill jag be om en tjänst, innan du fortsätter läsa, tryck på länken www.myspace.com/vampireweekend och sätt igång låten "Ottoman", bra stämnings musik.

Fredag:
På kvällen åkte jag tillsammans med Henke, Josef och Bea till Berga.
Vi hittade den lilla, söta och enda (tror jag) sporthallen i Berga. Där spelade vi innebandy
tillsammans med några Bergabor, sedan åkte vi några hundra meter till Missionskyrkan och
kollade på Indevotion, första gången jag såg dom live. Dom var sjukt snygga på scen!

Lördag:
Nu är vi framme vid kontrasternaskväll. På dagen gjorde jag inte särskilt mycket, bara gick runt här hemma typ, peppade för kvällen, eller jag vet inte om jag peppade, försökte, bestämde mig för att inte åka på fest i joggingbyxor och t-shirt, tog jeans istället dagen till ära. Sen åkte jag till Shell och hämtade Linnea, till P-vik och hämtade Maria, Vi åkte till Timmernabben.
       Där var det p-p-p-party..med damlaget och herrlaget (innebandy). Vi åt planka, lekte lekar, jag kände mig lagom hemma, men det var iallafall roligare än jag tänkt mig, tillslut när folk skulle dra mot Kalmar så åkte vi hem, jag körde raka vägen till Monas Café där Emma skulle vara. Det var andakt just när jag kom, så jag smög in och satte mig längst bak. När jag satt där och kanske borde lyssnat på vad Magnus sa  (för nu kan jag inte riktigt återberätta det?! minns inte) så kom jag på att rubriken för nästa blogg kunde bli kontraster. Från en lokal full med ungdomar/vuxna som härjar/dansar/dricker/pratar (Högre och mer än om dom gjort som mig, inhandlat en Loka med smak av jordgubb och guava) till en missionskyrka i Oskarshamn, där i kyrksalen sitter 10-20 ungdomar, längst fram står en ungdomsledare och pratar om jesus och om livet. Sen sjungs det några lovsånger, sen var den andakten över.

Söndag:
Emma sov över till söndagen, vi och mamma åkte till Svalliden för att lyssna på en afrikansk kör. Det kändes nästan som att man var i Afrika igen, härlig känsla, dom spred glädje i rummet. Sen repade vi med Tommys Syster, ett roligt rep, nya låtar, gamla låtar, band-fika och det hände något med en låt, helt plötsligt bara landade det, finafisken!!
       På kvällen spelade jag innebandy med Henke, Josef, Carlsson, Stefan och VM-data? i Kristineberg. Kul var det. Fast det tog halva träningen att bygga upp ett förtroende, så man kunde få nån passning. Roligast var det ju när dom man kände sen innan var inne på planen samtidigt. hehe, men så ropade jag kanske inte efter bollen alla gånger heller. Ibland kändes det så uppenbart, man står helt fri, ändå väljer personen att passa till någon annan som inte står lika bra till. Aja, nästa söndag ska jag ropa lite mer.



Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: