Finrummet fullt av svenska, arabiska och skratt...

Nu sitter jag uppe i blårummet (det kallas så eftersom dessa saker är blå: tapeterna, mattan, soffan, musmattan och tyget som skyddar midi-klaviaturet m.m) Det är tjockt med mysigt att sitta här just idag, varför? Jo för att samtidigt som jag sitter här hör jag ljud nerifrån finrummet, min mamma och pappa som pratar konstig svenska, avklippt, använder bara enstaka enkla ord och jag hör en liten flicka som spelar korong med sin storebror och pratar arabiska, sen försöker några lära sig "Blinka lilla stjärna där" vilket verkligen kan vara en utmaning, speciellt om man bara varit i sverige i 4 månader. Men sångpedagogen Lennart Hammar är självklart villig att ge dom en lektion i körsång, just i skrivandets stund förklarar han vad en kör är och att dom är en kör. Applåder, skratt, musik. Trots att det är lite svårt att kommunicera så verkar alla väldigt glada och nöjda. 
        Gästerna kom klockan 4, dom har spelat spel, fikat, tränat svenska, jag har varit med litegrann, men jag får minuspoäng, för jag hade svårt att slita mig från datorn. Jag har nämligen dammat av inspelningsprylarna, kopplat in ljudkortet och midiklaviaturet igen, suttit och spelat in en ny idé. Det var apkul!! Så länge sen, och jag kände inte någon prestationsångest, vilket är konstigt eftersom jag nyligen var på en grym konsert med grymma musiker, Jons och Carlsson projektarbete "Crossroads", sjukt duktiga var dom! Just då fick jag lite ångest, önskade att man nött lite mer och sånt, men idag hade jag inte det, jag gav mig till och med på trummor (Midi),  det var apgutt haha....

Förresten, en liten kommentar om melodifestivalen också.. helt galet. Jag hade två önskningar inför finalen... dom löd:
1. Jag hoppas att Caroline Af Ugglas kommer tvåa, eftersom hon är så go coh äkta, vill inte att hon ska vinna eftersom schlagereuropa säkert ändå inte skulle fatta hur grym hon är, och då blir kanske massa svenskar sura på henne sen.
2. Jag hoppas att operalåten vinner!!

Huuur kunde svenska folket vilja samma sak som mig när det gäller melodifestivalen?
Jag trodde inte det var sant. Tjockt med najs som man säger om man kommer från Stockholm!

Nu ska jag iväg till Staj och virka lite!!
15 Mars, Söndag 18.59
puss och kram!!


Jag bakom bastuban och Kusinen brevid.


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: