Avundsjuka.. men bara lite lagom.

Imorse kom jag lite tidigt in till stan innan jobbet, så jag passade på att ta ut pengar på minuten, ställde cykeln utanför systembolaget, sen gick jag in på Flanaden. Det var då det hände, jag blev lite avundsjuk. Jag är rätt bra på att vara det, tyvärr. Idag blev jag lite avis på hela grejen med gamlingarna på Konditori Flanaden.
       Feting vad mysigt dom såg ut att ha det. Det satt några gäng och fikade och pratade. Längst ut satt ett gäng gubbar och snackade lite sport, caféet såg rätt fullt ut, längre in skymtade jag två kvinnor eller tanter. hm, någonting mitt imellan? Dom såg lite runda och goa ut, de såg ut att ha det mysigt iallafall och de såg väldigt nöjda ut och så luktade det kaffe och nybakat och så klirrade det lite om porslin.
       Fast  det finns ju verkligen en stor risk att jag har romantiserat hela situationen. T.ex dom två kvinnorna eller var dom tanter, aja hur som helst, dom två, dom lär ju ha suttit och klagat järnet på vädret, försenade tidningar på morgonen, för dyra äpplen inne på domus eller något annat gutt att klaga på... och Kaffe? jag gillar ju inte äns kaffe, dricker aldrig det, brukar kalla det kloakvatten, (fast på senaste tiden har jag börjat gilla kaffeglass och kokosbollar med kaffe i, illa!)
       Romantiserat eller inte, jag kan hoppa över att bli rund, men resten vill jag nog ha när jag blir pensionär. Tidiga mornar på Konditori Flanaden med vänner och kaffe. äh, jag hoppar nog kaffet och klagandet. Men resten vill jag ha! och jag vill sitta där och bara slöa och ha massor tid att göra ingenting... bara sitta där, mysa, prata och göra en 19-åring som passerar lite avundsjuk, men bara lite.



Kommentarer
alexander

2009-03-06, 23:35:08
Anonym

hihi!

så roligt.



jag tror du kommer bli en bra pensionär. å vet du vad, du kan få uppleva det redan nu. d e bara att gå in med en kompis (eller åka till kalmar å fika me mormor å morfar på café) å ta en kopp te å ett bakverk :)



jag lever ju nästan pensionärstillvaro nu haha, eller hur!

2009-03-12, 14:40:03

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: