Bäst och sämst

Midsommarhelgen i år blev en mycket fin helg.
Kanske så fin att det är den bästa helgen hittills detta år.
Den har iallafall en självklar plats på topp tre-listan.
Tyvärr får helgen också en självklar placering på botten tre-listan.
Jag tänker inte berätta om helgen, ska bara berätta om 2 timmar på söndagen.

Klockan halv 10 på söndagsmorgonen kände jag nästan för att stanna hemma och titta klart på filmen Nicke Nyfiken, den var så mysig, och tecknade filmer får en att känna sig liten, ibland är det så mysigt. Men jag höll fast vid vad jag planerat. Jag cyklade till Dödehults kyrka. Gudstjänst där. Jag vet inte hur länge sen det var jag gick på gudstjänst i Döderhult. Hur som helst, det var Underbart. Helt underbart. Kan bero på att jag är uppvuxen i den kyrkan, så många minnen, Jag fylldes av ett lugn. Samtidigt som tankarna i hjärnan snurrade så fort att mina ögon ibland fylldes av tårar, men dom torkade jag snabbt bort.

En psalm som sjöngs den söndagen var En vänlig grönskas rika dräkt.
Vers 3 var grym, så jag skriver den här. Sen ska jag sova.

Psalm 201, vers 3

Men du, o Gud, som gör vår jord så skön i sommarns stunder.
Giv, att jag aktar främst ditt ord och dina nådestunder.
Allt kött är hö, och blomstren dö och tiden allt fördriver,
blott Herrens ord förbliver.

 


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: