Inget Berga Blås den här veckan.

Hej Hej Kära bloggläsare!

Det känns skitkul att vara igång med bloggandet.
Idag blev det inget Berga Blås som jag annars brukar åka på varje onsdagkväll.
Dom bestämde sig för att ta lov denna veckan. Synd, jag älskar Berga blås.
Ärligt talat så har jag tänkt annorlunda om Berga Blås tidigare i livet, från utsidan
fick jag en bild av en liten grupp bönder som spelade blås och försökte
"hänga med" genom att spela låtar som Diggi-lo Diggi-ley och Mamma mia...
men idag.. ojojoj.. vilket gäng, ibland när alla sitter där i missionskyrkan i Berga
och vilar mellan två låtar så får jag vibbar från kören i Så Som i Himlen. Var och en
har sin personlighet, sköna människor... och jag tar det knappast som något
negativt om någon skulle vilja tönt-stämpla Berga Blås, för vem vill inte
vara tönt?
det är ju det coolaste...mm..

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
För ett par dagar sen packade jag upp dessa tofflor på jobbet.
Min fråga till dig är bara... känner du på något sätt att en av sorterna
ska sitta på en flickfot, och den andra på en pojkfot?

Det är tråkigt att klaga, men det är helt galet, finns nog inte en enda blå
eller grön sko som är tänkt för flickor på jobbet. Och dessa oroliga föräldrar...
"Är detta för en kille eller tjej?" Klart jag förstår dom till viss del, de vill inte att
deras barn ska behöva få höra några dryga kommentarer i skolan, men ååh vad
härligt det skulle vara om det kunde vara så att det ibland kunde sluta vara så
sött och puttinuttigt med flickornas skor, och om det kunde sluta vara så att
de små pojkarnas skor ska vara så tuffa. Eller om rollerna kunde byta plats ibland?

Nu ska jag gå och kolla om banan-i-frysen är gott (la in en i frysen för någon
timma sen). Min syster tipsade mig förra veckan  om att lägga russin i frysen
en halvtimma, men vi hade inga russin hemma idag, så jag tänkte pröva med
en banan.

Puss och kram och Sov så gott sen när du ska sova...
Annika