Hade ingen aning om att en polisbil har så många lampor att blinka med.


Klockan 01.20 satte jag mig i familjens stora vita volvo, som är så stor
att jag måste ha en fet dunkudde + en liten kudde i ryggen för att kunna
trycka ner kopplingen ordentligt.
Det blev en kopp te hos tränaren igen, lite
disskusioner om beroende av kaffe, snus osv, och sen en grymt bra film,
"Nick and Norahs infinite playlist", sen helt plötsligt var klockan 01.19 och jag
gick eller, jag sprang till bilen... Kollade först radiokanalerna, fanns en go låt,
men när den tog slut så bytte jag till en cd jag tagit med mig, Elin Sigvardssons
Saturday light naive, mysigt, höög volym och sjunga med. Komma ut på E22:an
och svänga vänster, köra genom Mönsterås, ringa röstbrevlådan. Mis berättar
att det är svårt att cykla på is och prata i telefon tror jag, sen minns jag inte mer
vad hon sa, upptäckte att en bil bakom mig blinkade lite, blått-rött-blått-rött
och vad betyder det?? Vad vill den? är det en ambulans? Ska jag ringa nån
och fråga? Det måste vara en ambulans, tjena nu blinkar den inte bara blått
och rött, nu lyser typ hela bilen, jag sänker farten rejält, typ 30 km/h lägger
mig så mycket jag kan åt höger, varför kör den inte om... ser hemska rubriker
i morgondagens tidning framför mig "Puckad bilist släppte inte förbi
ambulans, körde 30 Km/h på en enfilig väg.. och inte tillräckligt långt åt
höger för att ambulansen skulle komma förbi"
okej okej, så långa rubriker
fattar jag väl att det aldrig skulle komma, men iallafall, tanken slog mig just då,
sååå jag höjde hastigheten igen, och kom då på tanken att det ju kunde vara
en polisbil. ooj, nu ser det ut som att jag försöker smita kanske, jag höjer
hastigheten eftersom jag inte vill att "ambulansen" ska behöva köra 30  km/h,
så äntligen kommer det en liten bussficka jag kan stanna på, svänger av
hastigt och lustigt, blinkar när jag redan kommit av vägen. "Ambulansen"
som inte är någon ambulans kör också in på bussfickan, jag stänger av bilen.
 - Hej, förlåt, jag trodde ni var en ambulans!
 - Det är ingen fara, säger herr konstapel, eller hans kollega fru konstapel,
jag minns inte vem som sa det. Sen ville de se mitt körkort och jag fick blåsa.
Jag förvandlas till lite statistik för rattfylleri en torsdagsnatt.
Förbättrade statistiken. Pratade lite statestik med poliserna, frågade om jag
hade vinglat, svar ja, sen åkte dom. Partystämningen var ju lite dödad så...
inte lika högvolym, men jag sjöng fortfarande med, bara lite mer lågmält.



Nu är klockan 02.35 och jag är riktigt glad att jag börjar jobba 13.00 imorgon
och inte 10.00.

Saker att se fram emot i helgen...
Fredag: troligtvis träffa mis, ellinor och några fler?! från klassen, ska bli
super kul...
Lördag: hänga med Matilda, Stina m.fl spela spel och kolla på
melodifestivalen..Gutt!
Söndag: Innebandymatch, sista för säsongen för min del, näst sista för laget,
jag missar den sista eftersom jag  ska vara med i Musik Direkt den dagen,
hoppas vi ses där förresten!!

Kram Annika