Personer som varit på utflykt med mig

Ikväll var jag i Blomstermåla, obligatorisk närvaro, dags för
föreläsning. Damlaget och herrlaget (innebandy). Föreläsare:
Henrik Rydström, lagkapten Kalmar FF. Jag hade nog rätt taskig
inställning, hade redan bildat mig en uppfattning om honom som
person, och när han dessutom klev in där försenad och iförd en
röd/svartrandig kofta, lite urringad grå t-shirt jeans och kängor
gjorde nog looken mig ännu mer skeptiskt faktiskt. Vad ska han
prata om? Han åker runt och föreläser och tjänar pengar på sörja...
Men sakta i backarna. Det var faktiskt jätteintressant att höra, och
det här med hur han är som person och hans look, okej , jag orkade
inte äns låtsas som något annat inför mig själv, okej, jag orkade inte
äns slå bort mina sjuka tankar haha, klart jag kollade på fingret.
Klart jag letade efter ord som talade om något om hans civilstatus,
klart det bor en fjortis i mig. Höjer du på ögonbrynen? Då kan du hålla
kvar dom. För detta var ingen engångsföreteelse egentligen, jag och min
hjärna brukar göra lite uttflykter i drömvärldar, säger inte att dom platserna
är bättre än verkligheten, men dom finns där. För att komma med på
Personer-som-varit-på-utflykt-med-mig-och-min-hjärna-lista krävs
inte mycket,
det kan räcka med t.ex i herr Kaptens fall: ingen ring på fingret,
aldrig ha varit full, ta tydlig  ställning mot sverigedemokraterna, vara charmig.
Det kan också räcka med ett hej. Eller en fin mössa, eller ett vackert ackord
på en gitarr.


Eskimå-Annika påväg hem efter en föreläsning
och häng en timma hos Linnea i väntan på
bussen från Mönsterås, såg på Bonde söker
fru för första gången och letade upp en blogg
som jag kanske kommer följa. Första isåfall
med någon jag inte känner, gissa vems haha..

Nu vet ni lite mer om mig.
Jag har börjat filma lite så i veckan kanske
det dyker upp en videoblogg.
Det var allt för ikväll.
Annikapannikapannkakssmet.