Nyårslöften

Uppdrag till dagens cellis: Skriva ner två nyårslöften.
Idag när vi sågs blandade vi ihop alla papperslapparna i en hög,
sedan drog vi två var. Men innan vi gjorde det kom vi på ett
straff som alla måste göra om någon av oss misslyckas med sitt nyårslöfte.
På det sättet kommer alla peppa varandra istället för att motverka vilket
lätt kan hända tävlingsmänniskor heh..
Straffet: Alla ska läsa Fjodor Dostojevskij - Brott och Straff

Jag fick:
1. Att baka en ny kaka varje vecka i ett helt år.
2. Att sy ett plagg och under nov/dec 2010 ha på mig det minst 5 gånger.

Jag förhandlade mig till att få baka bröd också, puh hehe.
Exempel på de andras nyårslöften: "inte äta något med färgen orange"
"Skicka ett vykort från varje stad som besöks till någon i cellen" "läsa hela bibeln"
"springa 5 km på max 18 minuter" Så nu är det bara att börja ladda!!


Funderar på om jag ska ha något eget, detta året har jag ju haft mitt
sötsaksförbud, fast det goa är att jag tjuvstartade två dagar eller nått så
på nyårsafton är jag fri från det hehe, det har gått bra.. har haft mina fallgropar..
efter 6 månader började jag äta yoghurt, och på 90:ornas student råkade jag
dricka ett glas cider, sen har jag ju lite levt på nötter och russin nu i slutet.
Ett löfte jag är lite sugen på är att lära mig alla huvudstäderna i Europa, eller
varför inte typ hela världen. men jag har ju tid på mig att fundera..

Godnatt. lista med musik.
ps. anonyma kommentarer är svåra att tolka ds.


Kommentarer
Matilda

Jag håller med fullkomligt med anonyma kommentarer:) men det lät som en bra kommentar på den förra, tycker jag;)

2009-12-18, 11:02:27
URL: http://meravtilda.blogg.se/

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: