För vems skull

ikväll vet jag inte för vems skull jag ska skriva det jag nu ska skriva,
men det har formulerats i mitt huvud under ett par dagar...

Det handlar om julen. och den orkan som bildas av den.
Men först får du trycka här och lyssna på Tomas Di Leva för att
förstärka mina flummiga tankar och känslor. Då kör vi:

Jag vet inte hur jag mår. När någon frågar svarar jag nog - bra. och ler.
När jag letar skor på lagret (mitt jobb) skuttar jag runt, kommer på mig, själv med
mina hoppsasteg och med min sång. Om jag hade haft en svans hade jag svängt
med den. Det är en del. En annan är att denna jul inte kommer bli lik någon annan.
Det kommer vara halvt, konstigt. Så många liv. Jag är glad för den som känner
något helt. För den som träffar människor som gör dom glada. I bakgrunden finns
dock följande möten i mitt liv den senaste tiden...
1. En man som redan nu konstaterar att han ska jobba ihjäl sin jul för att slippa
ensamheten, som han hatar. Men huset är lika tyst när det blir natt.
2. En kille som väljer sin ensamhet för att slippa en annan tyngd.
3. En familj som just fått besked om en sjukdom som innebär att en läkare givit
den sjuke en siffra på hur många år av liv som finns kvar att hoppas på om inte
sjukdomen flyr. Vad är jul 1 av 10? Vad sketan.

Jag önskar alla en mysig jul. Jag önskar bort jobbiga tankar som blir jobbigare
under dessa dagar. Kan jag göra något mer?
Faktiskt kände jag ganska snabbt vad jag skulle göra. Jag ska göra det jag kan.
Det är ingen stackars-dig-gest. Det är bara en rak handling som känns naturlig.
En ensam man ska få chansen att välja något annat än det han hatar. Jag snubblar,
men väljer att berätta historier om när jag ställer mig upp, så tro inte att jag inte snubblar.
Det är inget konstigt att snubbla, till och med bra ibland, men när du orkar, ställ dig upp och
räck ut handen.

Imorgon ska jag ta kort på min önskelista som sitter på kylskåpet sen några dagar tillbaka.
Den har tre delar eller rubriker kan man säga. Ni får se imorgon.
Nu ska jag fortsätta njuta av den fina kvällen. ja.

791.



Kommentarer
Matilda

Jag önskar dig en fin jul, som känns hel. För du är en fin människa.

2009-12-22, 22:05:48
URL: http://meravtilda.blogg.se/

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: