Baklänges

om förra inlägget lät jul-opeppt, så får detta inlägg bli jul-pepp-inlägget.
Vi tar det baklänges idag. Nyss satt jag i en liten soffa med min syster
som kommit hem till jul, vi kollade på julkalendern, sen Peter Jöbacks
julkonsert (på svtplay), det har såklart påverkat spotifylistan till höger.
Innan det var familjen hos Sandbergs. (näst sista anhalten på familjens
sjunga-vid-dörren-kvällen-innan-julafton-turné) Vi blev såklart traditionsenligt
inbjudna på lite mat. Oh vad jag gillar när dessa två familjer hamnar vid samma
bord, så go stämning.

Jobbet var såklart kul när det är mycket människor på stan.  Jag gillar
pulsen. Det är roligt att vara trevlig för det mesta. Ibland blir det fel,
idag lyckades jag med detta: En kund kommer fram till kassan med ett par skor,
jag tar båda två och går ut på lagret för att hämta vaddå? en vänster?
Grejen var också att den hade en lite ovanligt lagerplats, så jag var tvungen
att fråga Ulrika, hon bara tittade på mig och sa - Du håller i ett par!?
Jag sänker blicken och tittar på skorna i mina händer och blir lite varm om kinderna
sen fnissar jag lite och försöker komma på något smart till den stackar kunden som
inte lär ha förstått nånting. Allt jag får fram är typ ett - Såå. hah aja, både hon och
jag överlevde det.

Här kommer önskelistan,
eller Hammars kylskåpsdörr.
Finns lite olika listor. Min
önskelista med rubrikerna:
"Annikas (sjuka) önskelista)"
"Ännu sjukare" och "Miss
World önskelistan, den
viktigaste :)" Vill du se
mer kan du trycka på mini-
bilden längre ner. På
kylskåpet har mamma
skrivit en lista på vad jag
ska göra, typ städa rummet
m.m. Pappa har skrivit en
egen önskelista med en
ända önskan - tomtebloss.
A4-pappret till höger är
min och pappas joggtävling,
vi kom igång i somras
båda snittade nog 3/vecka.

 

Jag hoppas inte jag får något från min lista. Den är alldeles för
i-landig. Förutom sista rubriken då, den får någon gärna fixa.
Imorgon är det julafton. Vi ska åka till Kalmar och det ska
bli mysigt. Johannes har suttit ikväll och mixat julskivan,
så imorgon kanske jag lägger upp lite julmusik, bättre sent
än aldrig.

God natt god jul god kul jul.




Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: