Nytt land i sikte

Klockan är bara 23.00 men feting vad det inte känns så.
Jag är trööött, och oeffektiv,
imorgon ska jag åka till Spanien för första gången i mitt liv.
För ett par dagar sen var jag nästan tillbaka i Afrika.
Fast egentligen satt jag bara mitt i en skog i Sverige.
På landet, i ett litet mysigt rött trähus med vita knutar,
där fanns två människor som under en tredjedel av
min och Emmas resa till Tanzania lät oss bo i deras hus.
Att träffa dom igen var underbart, att sitta och äta tillsammans,
det kändes som att jag var i Afrika igen.
AAAAfrika. Afrika. Så mycket som ryms inom det ordet för mig.
Imorgon är det alltså dags att besöka ett nytt land, Spanien.
Tillsammans med det härliga och charmiga gänget Berga Blås.


Hönö-bild, Äppel-tönt.

Hej på ett par dagar.
Annika


Kommentarer
Anonym

det är jobbigt att du inte är med i mitt liv.

orkar inte med det.

vad ska man då göra.



al.

2009-09-02, 19:18:34

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: