Det går om jag vill

Ps. Börja med att tycka igång filmen, så har du fin bloggmusik till detta inlägg. ds.

Det är söndag, eller det var söndag. Dags för sista spelningen med Syster och Bror.
Vi soundcheckade klockan 3 i stadsparken, jag fick reda på att allsången, Musik ska
byggas utav glädje, som  jag skulle önska efter att vi spelat våra låtar, skulle jag leda
uppe på scenen, det började snurra lite i mitt huvud eftersom jag bara kan första raden,
precis som alla andra typ, sen åkte vi ut till havet och lyssnade lite på folkmusik.

Problemet med allsången sköt jag framför mig och njöt istället av hav, musik och vänner.
När det gått en timma gick jag och Emma till havslätts Café för nu var det dags för dagens
första spelning, den med Berga Blås. Jag frågade ett par stycken innan konserten om någon
kunde sången "Musik ska byggas utav glädje" och alla svarade ungefär likadant,..
"Ja men det är ju den här.. *sång* Musik Ska byggas utav glädje,
av glädje nanana.. na. na *slut på sång* ungef'är så går den"
Sen började konserten som höll på längre än planerat, allsången i Parken började 18,
vi åkte från Havslätt strax efter 18. Ingen fara, eftersom vi inte var i början av programmet
i Parken.

Däremot fans ett problem, en viss sång, efter att ha slängt i mig en macka och bytt
om i en bil körandes mellan Havslätt och stan fick jag ge upp och ringa min bror.
 - Hej,får jag be om en tjänst. Gå till närmsta dator, sök på "Musik ska byggas utav glädje"
   på Youtube, det finns en finsk liten pojke som sjunger den, kan jag få lyssna?




(För tre veckor sen lyssnade jag på den för att jag var intresserad av hur hela låten lät,
när jag valt den) Jag fick lyssna  genom telefonen och sedan plinkade min bror lite på
pianot hemma, Nu var vi framme i parken ljudet från scenen konkurrerade ut finnen men
jag var nöjd, jag visste att jag skulle iallafall kunna 80%, så vi la på och jag kände sommaren
i hela kroppen.
Allsång är mysigare än vad jag förstått tidigare. Under skuggan av ett träd i parken satt vi och
tittade på allsången tills det var vår tur...

Vi spelade Along Your Veins och Tactic (På Svenska), sen stod jag kvar och sjöng
"Musik Ska byggas utav glädje", eller ja jag mimade lite också och dansade lite
och jag tror inte att jag bröt ett dugg på finska. Tipptopp!!

AnnikaPannikaPannkakssmet.


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: