Det är skönt att cykla

Det är skönt att cykla på nätterna.
Jag tycker verkligen om det, då hinner man tänka i lugn och ro.
Ikväll var det jag och Deportees. I ett lugnt tempo.
Helst treans växel, men den har börjat hacka, så ibland får man ta tvåan.
Och helst ska man kunna sjunga med, ostört, och inte bry sig om man möter någon.
Det går sådär. Men som tur är möter man inte så många.
 - Tjeeena bruden.
Jag bara tittar, på en ring av människor, overkligt, såhär mycket får man ju inte titta.
Fyyy på dig, har du inte lärt dig att man ska titta rakt fram och inte låtsas som att man ser någon,
"Jag är en upptagen person, jag sköter mitt, du får sköta diitt" När lärde man sig detta?
Jag bara tittar, på en ring av människor, eftersom det kändes så overkligt, där satt dom,
på marken, i en ring, på en cykelväg, med flaskor i handen, någon låg ner.. Någon kände för att säga..
- Tjeeena bruden.
Kanske pågrund av något som tidigare fyllde flaskorna.
En tjej på en cykel kände för att titta, utan att säga något tillbaka. Bara lyssna på deportees.

Vilken fin kväll det blev på jobbet. Men jag har tystnadsplikt så där slutar historien om kvällen.
Godnatt, ursäkta för detta onödiga inlägg heh... KRAM!



Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: