Amerikansk romantisk komedi

Måste inleda med lite (ofta förekommande?!) cykel-blogg. Imorse ringde timern 05.20
och 05.45 hade jag inte velat vara någon annanstans än precis där jag var.
Jag hade börjat cykla ungefär halv 6, och i vanlig ordning, sen en tid tillbaka,
hade jag satt på P1 på mobilen med headset. För jag orkade inte sjunga någon
såndär sång som jag gjort ibland. Det goa var att när jag inte orkade så fixade radion det!
05.45, efter lite prat av en kille i krage, cyklar jag längs hamnen, solen håller på att gå upp
och havet är vackert. Precis då kommer en låt som jag hade kunnat sjunga på alldeles
ensam för några veckor sen, men idag orkade jag inte.
"Jag nu lämnar allt,
jag nu lämnar allt..
mm-mm-m-m
mm-mm-m-m..."
Texten lovar mer än vad jag kan ärligt lova men det var lätt dagens moment.

Jag var hemma igen halv 9, och när jag åkte till jobb nummer två ett par timmar senare
så glömde jag min mobil, vilket faktiskt har varit ganska skönt, brukar känna mig halv utan
den, men idag har det kännts bra och fritt.

Ikväll var det Berga Blås, jag gäspade en hel del, men Trumpet-Åke var minsann
 redan på jobbet när jag gick upp i morse och han gäspade inte.

Många onsdagar har det varit som bäddat för en romantisk amerikansk komedi-avslutning.
En bänk, en tågstation.. jag hör ljud, jag ser saker, jag känner saker, fast inget händer.
Mina fantasier skenar iväg. Ingenting händer på riktigt, och det är bra.
Jag har alltid gillat romantiska komedier.
Den senaste jag såg var Bridget Jones' Dagbok 1, Den är helt underbar.
Vet inte hur många gånger jag sett den, ändå letar jag tillfällen att se den igen! Snart!!

Ikväll (nu cykelbloggar jag igen), när jag lämnat filmscenen som inte slutade som filmer kan,
och kommit hem till Oskarshamn, cyklade jag från stan trots att jag inte hade någon luft alls
i framdäcket, för jag hade ingen lust att gå hem, nää. jag cyklade och nynnade på en låt,
en som gick på P1 i morse..
Såhär lät det..

Vers
"mm-m-mm-mm mm-m-mm-m
 mm m m m m-m  mm
 mm-m-mm-m mm-m-mm-m
 mm m m m m-mm-mmm
 
Refräng
 mm-mm-mm-mm-mmmmm
 mm-mm-mm-mm-mmmmm
 mm m m m mm-m-m-mm
 mm mm mm mm mmmmm"

Idag har jag både fått vara med och väcka
och natta vår lilla stad...mysigt.
Godnatt på dig!
Annika

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: