Helgrapport

13.00 Helgrapport

Helgen började tidigt denhär veckan. Alexander kom på torsdagseftermiddagen.
Vi hälsade på Kaka i Malmö så han fick se hur hon bor, se Möllan och äta fallafel.

På kvällen skyperepade jag inför Amandas bröllop, tillsammans med Viktoria,
Johan och broshan.

På fredagen var Alexander i Helsingborg hela dagen för att göra antagingsprov:
sång på en folkhögskola. Jag fick inte så mycket vettigt gjort. Jag skulle ha
pluggat men aja. En trevlig lunch i solen från GoVindas med Pilen och PB,
så en liten stund på InnerG och romanläsning. Härligt! Borde insett tidigare
att jag inte skulle fått så mycket pluggat och gått ifrån datorsurfandet.

På kvällen åkte jag och Al ut till Anton och Anna i Lomma, åt den där efterrätten
på bild från vårlöftesrapporten, tog en promenad och kollade på "Ondskan",
usch vad den filmen är hemsk. Jag höll för ögonen!
 
På lördagen var vädret så bra som vi kunde önska. Det blev därför Köpenhamn.
Inga stora planer. Bara strosa längs shoppinggatan, luncha i hamnen, ta en glass
på ett av torgen. På eftermiddagen gick vi in på tivoli (har aldrig varit där), åkte en
karusell, satt en stund i solen, sedan tog vi tåget hem till Lund. Alexander tog
senare tåget till Småland.

Idag, söndag, tog jag sovmorgon, en kort promenad och frukost med tidningsläsning.
Planerna för dagen är att pröva lasagnesoppsrecept med Peter och sedan ska vi
gå på bio med Pilen: The Grand Budapest Hotel.
 
 

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: