Vem är jag?




I ungefär 22 år har jag levt. Umgåtts med mig. Ganska ofta undrar jag vem jag är.
Tänk att hänga med någon så länge och ändå inte veta. B.i.l Joni Mitchell - Both Sides Now.
Ibland försöker människor berätta för mig vem jag är, ibland försöker jag  tala om det för
mig själv. Jag vrider och vänder på kroppen, men förstår inte riktigt.

Utanpå.

Det har hänt att människor har sagt
att jag liknar Amy Winehouse. Jag har
valt en bra bild här, annars är hon rätt
trashig så jag vet inte hur jag ska tolka det.






Jag har också hört någon gång att jag
är like Babe i Dirty Dancing.



Inuti
Den jag egentligen är måste ju ha något att göra med insidan. Eller är jag det jag gör?
Isåfall är jag, Annika, en student i Lund. Eller är jag mina intressen? Mina tankar? Känslor?
Kan det räcka med att beskriva vad jag är bra och dålig på? Eller är det allt på en gång.

Några saker om vem jag kan vara
Jag är 21,5 år. Jag tycker om musik. Jag tycker om innebandy, men är så rädd att förlora att
jag gillar att träna mer än matcher. Jag skäms över att jag är så dålig på histora och geografi.
Jag tycker om att springa. Jag älskar att pussla. Jag tycker om ett par saker jag knappt vet
något om: hästar, kungafamiljen och undrar lite varför. Jag har en lång lista på hur jag vill
att min eventuellt framtida man ska vara. En punkt på listan är att han trots en lång dag på
jobbet, ruggit, regnigt väder, visslar när han cyklar från dagiset med barnen i cykelvagnen
påväg hem. Jag kan spela många instrument. Jag har i år slagit personligt rekord i
armhålshårväxt. Jag har försökt tro på Gud sen 8:an. Jag älskar skogen.

Sådär skulle jag kunna hålla på flera timmar. Massa fakta. Massa känslor, ändå undrar jag
rätt ofta, vem är jag?


Kommentarer
Amanda

Du skriver så fint Annika! Hade glömt att du hade en blogg, tur att facebook påminde mig :) En sak vet jag iallefall, att du är GO!

2011-02-22, 11:33:04

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: