provocera

enligt nationalencyklopedien:
genom utmanande handlande framkalla viss motreaktion, reta

kvällens blogginläggslåt:
Gloria Estefan - Here we are, inte sådär jätteplanerat låtval,
ett klick efter att ha sökt på Gloria för att eventuellt lyssna
på Gloria med Mando Diao, men det blev inte så

provocera, provocerad.
det är nästan lite skönt att bli det ibland, känna att man lever,
i en stol, som en del av något som likagärna hade kunnat vara
en kyrkbänk sitter jag och bubblar, snart kokar
så många männiksor som har åsikter, såååå många, jag med

hm vart vill jag komma. jag vill nog bara säga att jag inte på
något sätt vill säga
att jag vet vad Gud vill säga och jag tycker att
andra människor ska vara försiktiga med att trycka i mig att de vet
vad Gud vill och inte vill, vad Gud tycker är rätt och fel.

provocera, provocerad.
så rynkar jag i pannan och grimaserar så gott det går försöker jag
förmedla. jag ÄR provocerad, men jag tror inte han som stod där
framme förstod, kanske trodde han att jag höll med honom och
förfasades över dagens samhälle. nej.


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: