potatis

Idag kokade jag potatis för första gången sedan jag flyttade till Lund,
Det verkar kanske som att jag äter dålig mat, men nejdå! det har bara
blivit så att såfort jag köpt potatis så har den hamnat i ugnenen med
massa rotfrukter istället... och alla andra rätter har passat med annat,
korvstoganoff, köttfärssås, lax, kasslergratäng osv.

Det är roligt att laga mat, så kul att tanken på att vara hemmafru faktiskt
känns lite lockande. Fast så får man ju verkligen inte säga så glöm det.
Appropå vad man inte får säga, igår innan jag skulle sova och ville kolla
på något svtplayaktigt så hittade jag inget annat än en Betnér-show på
en annan kanals playfunktion. Han sa verkligen en hel del tänkvärt även
om han många gånger kanske var på gränsen till vad man egentligen inte
ska säga t.ex.mycket bra saker om partiet som senast kom in i riksdagen.

Alltså yrkesval, jag som tänkt bli åklagare, eller kanske försvarsadvokat för
att slippa bli hotad, men jag tror inte jag klarar av det, det vore ju verkligen
häftigt att arbeta nära polisen men hjäääälp vad läskigt det verkar också.
Vad ska jag göra nu då?

Godnatt


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: